Tarhonya ptitim-nek képzeli magát

Olvastam mostanában néhány helyen az izraeli kuszkuszról, ami a "rendes" kuszkuszhoz képest nagyobb szemű, gyöngy-szerű és inkább tészta jellegű.
Mivel a leírás nekem a tarhonyát fedte le, amikor összefutottam ezzel a citromos - bazsalikomos recepttel, úgy döntöttem, hogy azzal próbálom ki.




Hozzávalók: (1 főre)
100g tarhonya
2,5-3 dl húsleves (vagy levespor és víz)
1+fél ek olivaolaj
1 citrom leve és héja
1 csipet csípős pirospaprika pehely
marék bazsalikom levél
1 kis gerezd fokhagyma
4 db nyersen lefagyasztott királyrák (mert már csak ennyi volt a mélyhűtőben)


Elkészítése:
Egy ek olajon 4-5 perc alatt lassú tűzön kicsit megpirítottam a tarhonyát, felöntöttem a húslevessel és kis lángon, lefedve addig főztem, amíg megpuhult és felvette a folyadékot. Még melegen belenyomtam a citromlé felét is.
A fokhagymát összetörve a maradék olajban kicsit megpirítottam, beleszórtam a kósza rákocskákat, belenyomtam a citromlé másikfelét. Ahogy teljesen kifehéredtek rászórtam az összevágott bazsalikomot, és elzártam.
Tálaláskor szórtam meg a csilipehellyel és a citromhéjjal.
Bevált.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések